Projekt byl zaměřen na zvýšení rovných příležitostí dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve vzdělávání. Podpora projektu směřovala k dětem z vybraných dětských domovů, které obecně tvoří rizikovou skupinu pro předčasné opouštění vzdělávacího systému.
Dětem v rámci projektu byl nabídnut volnočasový kurz anglického jazyka a individuální doučování. Klíčové aktivity byly postaveny tak, aby hravou a zábavnou formou předaly vědomosti a zároveň posílily motivaci ke vzdělávání a cílevědomost žáka. Partner projektu, Katedra speciální pedagogiky Univerzity Jana Amose Komenského Praha, zajišťoval kvalitu realizace klíčových aktivit a práci s cílovou skupinou. Projekt proběhl v následujících organizacích:
- Soukromý dětský domov Korkyně,
- Dětský domov Lety,
- Dětský domov Na Celně 2, Mladá Boleslav,
- Dětský domov Nymburk,
- Dětský domov Unhošť.
Hlavním cílem projektu bylo zvýšení rovných příležitostí dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ke vzdělání, a to prostřednictvím zlepšení jejich jazykových znalostí, motivací ke vzdělávání a individuálním doučováním. Tím projekt přispěl ke zlepšení podmínek integrace žáků a k prevenci předčasných odchodů ze vzdělávání. Hlavní důraz při naplňování cílů byl kladen na posilování kompetencí a motivace žáků ke vzdělávání. Důležitým aspektem byla zde atraktivita volnočasového kurzu anglického jazyka a zároveň navázání přátelského vztahu učitelů s žáky.
Závěry a využití výstupů:
Výstupem projektu byl mimo samotné podpory žáků výukový materiál anglického jazyka pro volnočasový kurz. V případě individuálního doučování vznikla publikace FELCMANOVÁ, L. – TOMAIDESOVÁ, L.: Příručka pro osobní učitele k práci s cílovou skupinou. V závěrečné fázi projektu byla doplněná o zkušenosti získané při jeho realizaci.
Výstupy:
FELCMANOVÁ, Lenka, TOMAIDESOVÁ, Lenka (2012). Příručka pro osobní učitele. (stáhnout pdf)
Řešitelský tým: Libor Pacovský, Radka Dydňanská