Projekt Praktická výuka – orientace na rozvoj kompetencí žáků byl zaměřen na začlenění a posílen forem praktického vyučování žáků na spolupracujících středních školách. Cílem projektu byl rozvoj klíčových a odborných kompetencí, podnikatelské gramotnosti a také osobnostně-sociální rozvoj žáků prostřednictvím podpory praktického vyučování a spolupráce se zaměstnavateli/veřejnou správou ve vzdělávání.
Klíčovými aktivitami projektu byly zejména mentoring a konzultace pedagogických pracovníků, vytvoření středisek praxe na spolupracujících školách – realizace navazujících podnikatelských workshopů, kariérní týdny a odborné stáže žáků ve firmách a veřejné správě. Samostatnou aktivitou pro žáky odborných učilišť byla realizace studentských minipodniků.
Závěry a využití výstupů:
Klíčové aktivity na sebe vzájemně navazovaly. V rámci workshopů žáci v týmech zpracovávali vlastní podnikatelský záměr a ti nejúspěšnější z nich se účastnili kariérových týdnů. Kariérní týdny se věnovaly osobnostnímu a profesnímu rozvoji žáků. Rovněž se jich účastnili podnikatelé, kteří pak žáky oslovovali s nabídkou odborné stáže. Realizace stáže umožnila žákům získat pracovní zkušenosti a vytvořit si představu o reálném pracovním prostředí a požadavků na žáka při uplatnění v praxi.
Řešitelský tým: Libor Pacovský, Vítězslav Malý, Lukáš Policar
Ve spolupráci: Jules a Jim, z.ú.